Feest !

Gelukkig vieren mensen in mijn omgeving graag hun verjaardag, want feestjes zijn leuk. En bij feestjes horen cadeautjes en sinds een paar maand horen bij cadeautjes nu ook een naaisel. Ik maakte een mandje om een cadeaubon in te steken. Een mandje om kleine dingetjes in te verzamelen. Een mandje om in de woonkamer, de keuken of de slaapkamer te zetten, een mandje om kleine spulletjes in te bewaren.

Ik vond het idee via Studio Stik en volgde het patroon op de site Vlijtig. Ik kocht een stevig stofje voor de buitenkant en een dunner stofjes voor de binnenzijde Ik paste ook de maten wat aan omdat ik een groter mandje wou. Als je gaat vergelijken met de andere mandjes op andere blogs dan zie je dat mijn buitenrand veel smaller is. Dat komt omdat ik mijn stofjes verkeerd gesneden heb maar ik vond het resultaat echt wel mooi, dus heb ik het zo gelaten. Ik gebruikte ook maar twee soorten stofjes, ik wou de rand en de binnenzijde in het zelfde kleur.

Wat heb je nodig:

Voor de buitenkant:
gestreept stofje: 30 x 26cm
wit stofje: 2 x een reepje van 30 x 8cm

Voor de binnenkant:
wit stofje: 30 x 42cm
vlieseline: 30 x 42cm

Voor de handvaten gebruikte ik een breed stevig lint.

Zorg dus steeds dat de stof voor de buitenkant (gestreepte stof en de twee reepjes wit) dezelfde lengte heeft als de stof van de binnenkant.  Hier is 26cm en 2 x 8 cm gelijk aan 42cm, of hoe het warm water werd uitgevonden!

Geef een reactie

