Een taartje van Brugse blomme met prei en grijze garnalen.

Met beide kinderen op kamp vonden we vorige week tijd om eens uitgebreid te koken. Ik kocht de Lente-Zomer special van het tijdschrift Culinaire ambiance en zocht drie receptjes.
Ik begin vandaag met een voorgerechtje: Een taartje met Brugse blomme, prei en grijze garnalen.

Voor vier personen:

4 vierkante vellen bladerdeeg van 6 op 6 cm
140gr Brugse blomme-kaas
120gr grijze garnalen
3 preistengels
15gr boter
1 losgeklopte eierdooier met 2 eetl. water
Rucola

Snij het wit van de prei julienne, goed wassen en laten uitlekken, stoven in de boter en kruiden met peper, zout en nootmuskaat.  Bestrijk vier kleine taartvormpjes met boter, doe er de bladerdeeg in. Verwarm de oven voor op 180 graden. Snij de kaas in kleine stukjes en voeg ze bij de gestoofde prei. Verdeel onmiddellijk over de vier taartjes. Smeer de randen van de taartjes in met de losgeklopte eierdooier.
Bak 15 minuten of totdat het bladerdeeg mooi goudbruin kleurt.
Leg wat rucola op het bord, zet het taartje op het bord, strooi er wat garnaaltjes op en werk het taartje helemaal af door er een kwartje van een kerstomaatje op te leggen (enkel om wat extra kleur aan het bord te geven).
Ik had geen kleine taartvormpjes maar ik gebruikte mijn bakblik met zes vormpjes om muffins te bakken. Dat werkte perfect.

Ik heb nog steeds niet de gewoonte om mijn eten te fotograferen, vandaar dat jullie het zullen moeten doen zonder. Maar ik beloof jullie beterschap en van zodra ik een foto heb, zet ik hem om mijn blog.

Geef een reactie

