Bar Bidon: Coffee & Bicycle

bar bidon

In Gent openden de laatste jaren verschillende koffiebars hun deuren. Vandaag belandde ik bij Bar Bidon, een koffiebar waar je ook retrofietsen kan kopen. Ik hou  enorm van de sfeer in koffiebars. Als we een citytrip maken, ga ik ook altijd op zoek naar de leukste koffiebars van ’t stad.

Wat wel enorm vervelend is, is het feit dat ik geen koffie lust. Ik ben wel verzot op de koffie met melk-variant. Ze worden ook wel eens Café Latte, Latte, Lait Russe, Latte Macchiato of Koffie Verkeerd genoemd. Het maakt mij eigenlijk niet zo veel uit, als de verhouding ‘veel melk en weinig koffie’ maar goed zit. Ondertussen heb ik alle varianten wel al eens geproefd. Bij Bar Bidon bestelde ik een Latte en die kwam versierd met Latte Art. Zo’n mooi tekeningetje op mijn koffieschuim, ik vind het altijd een beetje luxe.

Het was 25 graden buiten en bijna herfst. Ik zette mij dus op het terras in de warme nazomerzon en liet het prachtige interieur voor wat het was. Maar toen ik vertrok, beloofde ik mezelf eens terug te komen op een regenachtige dag om dan gezellig binnen te zitten en te genieten van het vintage meubilair en de hippe fietsen.

Bar Bidon – Bisdomkaai 25 – 9000 Gent

Geef een reactie

