Dagen zonder vlees. 3,2,1 … start!

homepage block Dagen zonder VleesWe doen hier ook mee met ‘Dagen zonder vlees’. Maar ik moet eerlijk zijn, niet alle gezinsleden zijn even enthousiast. Daarom probeer ik de gerechten zo lekker en eenvoudig mogelijk te maken…

Vanavond aten we maïsburgers. En het was onmiddellijk raak, al moet ik nog wat sleutelen aan de bijhorende saus en groenten.

Het recept voor de maïsburger vond ik bij Lieziepeasy

Ingrediënten
300 gr maïs
3 eieren
4 pijpajuintjes, in stukjes gesneden
2 teentjes look
1 chilipeper
100 gr havermout
50 gr bloem
1 tl komijn
verse koriander, fijngesneden
peper en zout

Doe de helft van de maïs in een kom of een blender. Doe er de eieren, de pijpajuin, look, de fijngehakte chili, havermout,  bloem en komijn bij en mix tot een gladde massa. Voeg de andere andere helft van de maïs en de koriander toe. Doe wat olie of boter in een (antikleef)pan. Als de pan warm is, doe je wat deeg (ongeveer één grote eetlepel per burger) in de pan, en duw de deeg met de onderkant van een eetlepel in de vorm van een hamburger. Bak beide kanten mooi bruin.

Ik kocht zachte ovenbroodjes, maakte ze warm in de oven en vulde ze met een maïsburger, een paar schijfjes avocado, een beetje sla en een pikant tomatensausje van Oil and Vinegar. Maar varieer gerust en mocht je de ideale combinatie hebben gevonden, laat het mij weten.

image

Smakelijk!

Een gedachte over “Dagen zonder vlees. 3,2,1 … start!

Geef een reactie

