Op zoek naar originele shops op Sfeer 2015

Photo by Liesbet Denys on the 'Journal of the Goodlife' blog

Photo by Liesbet Denys on the ‘Journal of the Goodlife’ blog

Ik won kaartjes voor Sfeer 2015 op de blog Ergenstussenin en dus trok ik naar Flanders Expo om een kijkje te gaan nemen. Omdat ik toch geen plannen heb om een tuinarchitect onder de arm te nemen, een zwembad te kopen of mij een nieuwe zetel of tuinlounge aan te schaffen liet ik de mega standen van de grote merken wat links liggen. En gezien ik helemaal into scandinavisch design ben, ging ik op zoek naar de kleinere originele designwinkels met deze scandinavische look.

Onmiddellijk bij het binnen komen kom je in de boetiekzone terecht met winkels die interieurspullen verkopen om meteen mee te nemen naar huis. Daar vielen mij deze winkels op.

Maurice and mariette

image

Photo by Liesbet Denys on the ‘Journal of the Goodlife’ blog

Typografische posters van I Love My Type, de Bloomingville Houses, mooie keramiek, …Ā  Ik moest mij inhouden of ik had het allemaal mee naar huis!

Maurice and mariette – Goedlevenstraat 126 – 9041 Oostakker

Piet Moodshop

image

Photo by Liesbet Denys on the ‘Journal of the Goodlife’ blog

image

Photo by Liesbet Denys on the ‘Journal of the Goodlife’ blog

Ik schreef hier al eens over deze winkel. Ook deze shop trekt helemaal de kaart van het scandinavisch design. Een echte blikvanger is het gedecoreerde String-rek.

Piet MoodshopĀ  –Ā  Sint-Pietersnieuwstraat 94 – 9000 Gent

Koperhuis

image

Photo by Liesbet Denys on the ‘Journal of the Goodlife’ blog

Deze stand viel mij meteen op door hun mooie meubels en hun originele accesoires. En alles paste zo mooi bij elkaar…

Koperhuis – Kraanlei 27 – 9000 Gent

Tussen de verschillende grote standen waren ook een aantal originele designerstands te vinden.

Four Rooms

image

Photo by Liesbet Denys on the ‘Journal of the Goodlife’ blog

Ik werd onmiddellijk aangetrokken door de mooie stoelen op hun stand. Prachtig design en die retro pastelkleurtjes. Zo schoon! Four Rooms heeft een atelier/winkel in Mariakerke met vier kamers (Four Rooms, remember!). Elke kamer heeft een andere sfeer. Mocht ik wat meer budget hebben, ik gaf ze carte blanche om mijn huis her in te richten. Zeker gaan kijken dus!

image

Photo by Liesbet Denys on the ‘Journal of the Goodlife’ blog

image

Photo by Liesbet Denys on the ‘Journal of the Goodlife’ blog

Four Rooms – Trekweg 7a – 9030 Gent

Bietini Design

image

Photo by Liesbet Denys on the ‘Journal of the Goodlife’ blog

image

Photo by Liesbet Denys on the ‘Journal of the Goodlife’ blog

image

Photo by Liesbet Denys on the ‘Journal of the Goodlife’ blog

Deze winkel uit hartje Gent heeft een groot aanbod meubels en decoratie. Ze zijn helemaal mee met de trend van de geometrische decoratie. Ook hun meubels van het merk Mr Marius waren echte blikvangers. Een winkel die ik zeker nog eens ga bezoeken.

Bietini Design – Brabantdam 88-90 – 9000 Gent

Dus mocht je dit weekend nog naar Sfeer gaan, bezoek deze stands zeker. En heb je daar geen tijd voor, kijk zeker eens op de sites van deze shops (gewoon klikken op de naam van de winkel in deze post) want de meeste hebben een uitgebreide webshop of stap gewoon eens binnen in hun winkel. Het zijn stuk voor stuk aanraders.

Geef een reactie

