Een midweek in Villa Lanterne bij Maastricht.

image
In 2012 verbleef ik met een groep vrienden in Villa Lanterne. Dit vakantiehuis maakt deel uit van Viva Lanterne, een vierkantshoeve die een restaurant en twee vakantieverblijven herbergt.

Alles werd tot in de puntjes gerestaureerd. De authentieke elementen van de hoeve werden behouden maar de inrichting gebeurde met designmeubelen. Zo staan er rond de tafel Eames stoelen,  je zit in Artifort-zetels en in de woonkamer staat een Arco-lamp. De keuken en badkamers zijn voorzien van alle comfort. Ik werd op slag verliefd op de Jura koffiemachine die mij ’s morgens welkom heette en perfecte latte macchiato’s zette. Het was op dat moment dat ik besloot ook zo’n koffiemachine aan te schaffen, hoewel het er eentje werd die een pak minder duur is. Rondom de hoeve ligt een grote tuin en het vakantiehuis heeft een mooi terras.

De villa is gelegen in Zuid-Limburg. Een prachtige omgeving om te gaan wandelen of fietsen. Het drielandenpunt is ook niet zo ver af. Maar de grootste troef is toch Maastricht, dé winkelstad, en die ligt maar op een half uurtje rijden van het huis.

Ik herinner mij ook de vriendelijke ontvangst. Als we iets extra nodig hadden, werden we steeds op onze wenken bediend, hoe druk het ook was.

image

image

image

Heb je zin gekregen om er ook eens naar toe te trekken, klik dan gerust hier eens door.

De foto’s komen van de Viva Lanterne website.

Geef een reactie

